Platform Agrotoerisme lanceert Social Deal voor plattelandstoeristen

Platform Agrotoerisme lanceert Social Deal voor plattelandstoeristen

Tijdens de aftrap van de zomercampagne bij Aardbeienland te Horst, lanceert coöperatie Platform Agrotoerisme www.limburgsmaaktjebeter.nl. Een belevingsplatform waar toeristen en recreanten uit de regio zich kunnen oriënteren en unieke arrangementen kunnen boeken op het gebied van agrotoerisme in Limburg. Het platform is geïnspireerd op Social Deal, maar dan beheerd en geëxploiteerd door ondernemers uit de Limburgse leisure en agrofood sectoren. De lancering van het platform is onderdeel van de uitrol van de Regionale Investeringsagenda Noord-Limburg. 

Limburg profileren als dé agrotoeristische bestemming
De lancering van Limburg (s)maakt je beter is een belangrijk onderdeel van het plan om Limburg te positioneren als agrotoeristische bestemming. Hiermee wordt nieuw perspectief toegevoegd aan de positionering van Limburg als toeristische bestemming. Het is de bedoeling dat Platform Agrotoerisme middels de ontwikkeling van arrangementen samen met haar leden lading gaat geven aan agrotoerisme. Leden kunnen deze arrangementen vervolgens aanbieden via het belevingsplatform. Daarnaast zoekt Platform Agrotoerisme actief de samenwerking op met de regionale toeristische platforms en dmo’s om agrotoerisme in Limburg in de markt te positioneren. 

 

Over Platform Agrotoerisme
Platform Agrotoerisme is een in januari 2022 opgerichte coöperatie met momenteel 50 leden. Het idee van het platform is ontstaan als onderdeel van het Actieprogramma Vrijetijdseconomie 2025 en is in samenwerking met LLTB, MKB Limburg, HAS Hogeschool en Regio Noord-Limburg opgericht. Platform Agrotoerisme heeft tevens een aanjaagfinanciering ontvangen uit de Regionale Investeringsagenda Noord-Limburg.